Kann mir jemand helfen?

Korrektur und Hilfestellungen bei Übersetzungen für die Schule und das Leben sowie deutsch-lateinische Übersetzungen für Nichtlateiner

Moderatoren: Zythophilus, marcus03, Tiberis, ille ego qui, consus, e-latein: Team

Kann mir jemand helfen?

Beitragvon Alice » Di 1. Okt 2013, 19:26

Liebe Freunde der lateinischen Sprache.
Ich studiere Geschichte und sollte in einem Referat einen Text in lateinischer Sprache miteinbringen.
Der Text stammt aus den Kaiserurkunden.
Kann mir jemand übersetzen?

Notum sit omnibus sanctae dei ecclesiae fidelibus nostrisque praesentibus silicet et futuris, qualiter nos ob nostrae mercedis augmentum quaedam manicipia nostra propria, quorum nomina sunt Helmmerat et Gozzila (ac natusillorum), quae concambiata fuerunt de potestate sancte Regulae, datis tribus mancipiis pro illis, libera dimisimus et ab omni iugo servitutis absolvimus, eorum quoque absolutionem per praesentem auctoritatem nostram confirmavimus atque nostris et futuris temporibus firmiter atque inviolabiliter mansuram esse volumus.

Puh, was für ein Satz. Kann mir da jemand helfen?
Wäre mega lieb..
Gruss Alice
Alice
Civis
 
Beiträge: 13
Registriert: Di 1. Okt 2013, 19:08

Re: Kann mir jemand helfen?

Beitragvon marcus03 » Di 1. Okt 2013, 19:58

Die Regeln verlangen einen eigenen Versuch/Ansatz.

Ein paar Strukturierungshilfen:
Notum sit (es folgt ein Dat.)omnibus sanctae dei ecclesiae(Gen. ) fidelibus nostrisque praesentibus silicet et futuris (HS), qualiter nos ob nostrae mercedis augmentum quaedam manicipia nostra propria, quorum nomina sunt Helmmerat et Gozzila (ac natusillorum), quae concambiata fuerunt de potestate sanct(a)e Regulae, datis tribus mancipiis pro illis, (abl. abs.) libera (prädikativ) dimisimus (als Freie entlassen)) et ab omni iugo servitutis absolvimus, eorum quoque absolutionem per praesentem auctoritatem nostram confirmavimus atque nostris et futuris temporibus firmiter atque inviolabiliter mansuram esse (ACI) volumus.
marcus03